• Herreklær
  • Herresko
  • Tilbehør
  • Dress
Gogstad Menswear
    • Shorts
    • Pique
    • Dress
    • Blazer
    • Bukser
    • Gensere
    • Skjorter
    • T-skjorter
    • Jakker
    • Sko
    • Slips/Ascot
    • Toalettmapper
    • Pyjamas
    • Hansker
    • Belter
    • Skjerf
    • Gavesett
    • Luer
    • Undertøy
    • Hund
  • Dress
  • Merker
    • Retningslinjer for angrerett
    • Kjøps- og Leveringsvilkår
    • Personvernserklæring
Forsiden / Kundeservice / Kjøps- og Leveringsvilkår /
  • Kjøps- og Leveringsvilkår

     

    Kjøpsvilkår:

    1. Avtalen
    Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
    Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

    2.Partene
    Selger:
    Firmanavn: Frontside AS
    Kontaktadresse: Storgata 3-5, 3210 Sandefjord
    E-post: kundeservice@gogstadmenswear.no 
    Telefonnummer: 33 80 65 25
    Organisasjonsnummer:  989 766 260
    Kjøper: den person som foretar bestillingen.

    3.Priser
    Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, er ekskl. fraktomkostninger og inkl. merverdiavgift.
    Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.

    4. Avtaleinngåelse
    Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
    En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

    5. Betaling
    Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
    Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 5 dager fra bestillingen.
    Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
    Tilbyr selgeren etter fakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til minimum 10 dager fra kjøperen mottar forsendelsen.
    Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette.
    Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav.

    6.Levering 

    Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

    7.Risikoen for varen 

    Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. 

    8.Angrerett 
    Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. 

    Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. 

    Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

    Angrefristen begynner å løpe: 
    • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. 
    • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt. 
    • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

    Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene. 

    Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. 

    Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. 

    Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

    9.Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å meldekrav 
    Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. 
    Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempele-post). 
    • Oppfyllelse 
    Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøperlikevel kreve oppfyllelse. 
    Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet. 
    • Heving 
    Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet. 
    Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende. 
    Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen. 
    • Erstatning 
    Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

    10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist  
    Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil på berope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. 
    Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
    Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. 
    • Retting eller omlevering 
    Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. 
    • Prisavslag 
    Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 
    • Heving 
    Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
    11.Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
    Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer. 

    • Oppfyllelse 

    Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

    • Heving

    Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet. 

    • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr 

    Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven. 

    • Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer 

    Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
    12.Garanti 
    Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10. 

    13. Personopplysninger 
    Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller. 

    14.Konfliktløsning
    Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

  • Vilkår og betingelser

    Vilkår og betingelser
    Våre vilkår og betingelser («Vilkårene») gjelder for din bestilling av produkter («Produktene») fra Frontside AS sin nettbutikk for levering i Norge.
    De følgende vilkår er tilrettelagt for alle kjøp. Gjennom å godkjenne Frontside AS sine generelle vilkår for nettbutikk før din ordre sendes, aksepterer du disse vilkårene.
    Frontside AS forbeholder seg retten til å endre vilkårene uten varsel. En slik endring vil dog ikke ha innvirkning på ordrer som ble sendt før de endrede vilkårene blir lagt ut på nettsiden.
    For eventuelle spørsmål eller kommentarer som gjelder vilkårene, varsel om uttak, kanselleringer, retur og refusjon, vennligst kontakt:
    kundeservice@gogstadmenswear.no


    Registrering av bestillinger:
    Bestillinger registreres ved å fylle ut skjema på nettsiden.
    Alle produkter leveres med forbehold om tilgjengelighet. Vi vil kontakte deg via e-post eller telefon så snart som mulig for å informere deg dersom de bestilte produktene ikke er tilgjengelige.
    Vi prøver å holde en høy kvalitet på bildene som publiseres på nettstedet, men vær oppmerksom på at produkter kan variere i farge og design fra bilder på vist på skjerm på nettsiden.
    Vi tar forbehold om skrivefeil og feil ved prissetting. Du som kunde vil da bli informert pr. telefon/mail, og din ordre kan bli annullert.
    Hvis du har gitt oss en gyldig e-postadresse, vil vi varsle deg så snart som mulig for å bekrefte din bestilling og for å bekrefte opplysningene dine. I forbindelse med dette, får du et unikt ordrenummer, som skal brukes i all kommunikasjon med oss.
    Det er kundens ansvar at leveringsadresse står i samsvar med mottakers navn.
    Pakker vil; som oftest, bli sendt i retur til oss. Pakken vil deretter bli sendt ut til nytt navn på mottaker/ny adresse i avtale med kunde. Kunde vil deretter bli belastet med nye fraktkostnad som skal dekke retur av ikke hentet pakke.

     
    Levering:
    Bestilte varer vil normalt leveres etter 3-7 dager. Varer merket «ikke på lager» vil i hovedsak bli levert i løpet av 21 dager. Dersom produktene ikke er tilgjengelige innenfor den anslåtte leveringstid, vil vi gi deg beskjed.
    Frontside AS kan, etter eget skjønn, bestemme seg for å foreta en delvis levering. Hvis så, vil du ikke bære noen ekstra kostnader, men kun belastes for én leveranse.
    Hvis leveransen ikke er mulig innen tretti (30) dager, kan du kansellere bestillingen. Skulle betaling ha funnet sted, vil disse bli returnert av oss innen tretti (30) dager.
    Priser og leveringskostnader
    Alle priser er oppgitt i NOK inkl. mva og frakt omkostninger.  
    Den totale prisen oppgitt ved betaling er det totale beløpet som skal betales for bestilte produktene.
    Du aksepterer å refundere Frontside AS for eventuelle ekstra forsendelse og håndteringskostnader som oppstår som følge av din unnlatelse av å akseptere eller hente levering i samsvar med de avtalte vilkår for levering


    Betaling
    Du betaler for produktene med de til enhver tid gjeldende betalingsmetode angitt på nettstedet.
    Frontside AS tilbyr sikker online betaling med bistand fra en eksterne leverandører, og for å være sikker på at du alltid har den høyeste grad av sikkerhet, krypteres automatisk betalingsdetaljer når du legger dem inn.
    Når du betaler med kredittkort, må kredittkortopplysninger gis når du bestiller. Kredittkortet ditt vil bli belastet på tidspunktet for ordrebekreftelsen.
    På ordre med postoppkrav som betalingsvilkår kommer det en oppkravs avgift fra Posten i tillegg.
    Angrerett, skadet eller defekt produkt
    Du kan, uten å oppgi noen grunn, trekke bestillingen, fra datoen for mottak av ordrebekreftelse inntil 14 dager fra mottak av produktet. Slik tilbaketrekning skal skje i skriftlig form (for eksempel brev, faks eller e-post), og for å overholde fristen er det tilstrekkelig å sende tilbaketrekkingsvarsel til Frontside AS på e-post.
    Skulle betalinger være gjort, vil disse umiddelbart, senest innen tretti (30) dager fra mottak av det returnerte produktet, bli tilbakebetalt av oss. Vi vil imidlertid kun dekke kostnaden for selve produktet og ikke din leveringskostnad for å returnere produktet til oss, eller porto for tilsendt vare.
    Dine rettigheter til å trekke bestillingen kan frafalle hvis du ikke har tatt tilstrekkelige skritt for å sikre at du er i stand til å returnere produktet i vesentlig samme stand som opprinnelig stand. For at angreretten skal gjelde må produktet være ubrukt og leveres tilbake i sin originalforpakning i uskadet stand. Dette gjelder ikke hvis tilstanden til produktet er forverret som følge av forhold som ikke skyldes deg selv. I alle tilfelle, vil vi alltid anbefale at du tar tilstrekkelige og rimelige tiltak for å opprettholde tilstanden til produktet, og at du ser til at produktet leveres trygt tilbake til oss.
    Angreretten gjelder ikke dersom produktet er forseglet og forseglingen er brutt.
    Skadet eller defekt produkt.
    I tillegg til dine rettigheter til å trekke bestillingen, kan du også utøve visse virkemidler hvis du finner ut at produktet er skadet eller defekt. Hvis ja, kan du kontakte oss og følge prosedyrene angitt nedenfor.
    Eventuelle skader på produktene under forsendelse eller påståtte defekter angående produktet skal umiddelbart meldes skriftlig til Frontside AS på e-post.
    Andre klager eller åpenbare mangler på produktet skal varsles innen tretti (30) dager etter mottak av produktet.
    Hvis kravet er gyldig, kan du i samsvar med Lov om Forbrukerkjøp be om retting av feilen.  Hvis vi ikke klarer å rette feilen på produktet, kan du velge å kansellere bestillingen eller å be om reduksjon av prisen.


    Force Majeure 
    Om leveringen forhindres eller blir forsinket på grunn av omstendigheter som ligger utenfor vår kontroll har vi rett til å heve ordren. Dette blir meddelt via post, e-post eller telefon
    Gjeldene lov 
    Denne avtalen skal reguleres av gjeldene lover for Norge. Alle som kjøper noe gjennom Frontside AS sin nettbutikk må være 18 år eller eldre.
     Privacy Policy – Behandling av persondata
    I forbindelse med varekjøp i nettbutikken vil det bli innhentet persondata som for eksempel navn, adresse, telefonnummer, mm. Disse data blir kun brukt internt i forbindelse med utsendelse av varer, kundekontakt, mm. Data som samles inn på nettbutikken blir ikke delt/solgt til en tredjepart og behandles og oppbevares etter Norsk Lov.
    Nettbutikken og tilhørende sider innhenter data vha. «cookies». Data som innhentes på denne måten brukes til statistiske formål, som måling av nettsted ytelse med mer. Leverandør av måleverktøyer er Google Analytics. Data som samles inn vha. «cookies», samles inn anonymt, og brukes kun av Frontside AS til statistiske formål.

Din handlekurv
-{{Math.round(item.discountPercentage)}}%
{{item.name}} {{item.brand}} {{item.variantDescription}}
{{item.itemSumUnitPrice.pricify()}} {{item.itemSum.pricify()}}
{{remainingToFreeFreight.pricify()}} igjen til fri frakt
Gratis frakt på denne forsendelsen

Du sparer {{cartItemsSumDiscount.pricify()}}

Sum totalt {{cartItemsSum.pricify()}}

Gå til kassen
Gogstad Menswear logo

Storgata 5
3210 Sandefjord

960 45 604
kundeservice@gogstadmenswear.no

Åpningstider

Mandag-Fredag
09:00 - 18:00
Lørdag
09:00 - 16:00
  • Retningslinjer for angrerett
  • Kjøps- og Leveringsvilkår
  • Personvernserklæring
  • Administrer cookies
  • Vipps logo
  • Klarna logo
  • Visa logo
  • Mastercard logo
  • Posten logo

Personvern og lagring av informasjonskapsler

Denne nettsiden benytter informasjonskapsler (cookies) for å monitorere trafikk. Når du samtykker, godtar du Gogstad Menswear sine retningslinjer for innsamling og bruk av persondata. Du kan fortsette å bruke nettsiden som normalt, alternativt må du deaktivere bruk av informasjonskapsler på dine enheter.

Cookies

Denne nettsiden benytter informasjonskapsler (cookies) for å monitorere trafikk. Når du samtykker, godtar du Gogstad Menswear sine retningslinjer for innsamling og bruk av persondata. Du kan fortsette å bruke nettsiden som normalt, alternativt må du deaktivere bruk av informasjonskapsler på dine enheter.

Nødvendige cookies

Disse støtter opp under kjernefunksjonalitet knyttet til sikkerhet. Disse er nødvendige, og lagres derfor uten samtykke.


Nettanalyse

Vi benytter tredjepartsverktøy for sporing og analyse av trafikk. Det lagres ikke personlig informasjon og din ipadresse blir anonymisert.


Du kan når som helst trekke tilbake samtykker ved å velge «administrer cookies» nederst på våre sider, eller deaktivere informasjonskapsler i din nettleser.